העצרת בכותל וההספד בישיבת בית מתתיהו | חדשות אנ"ש

חדשות אנ"ש No Comments on העצרת בכותל וההספד בישיבת בית מתתיהו | חדשות אנ"ש

עצרת הענק בכותל בעקבות המצב הקשה של עם ישראל, מבצע החילוץ המפתיע של שני חטופים ברפיח, עצרת המספד המרכזית בישיבת בית מתתיהו לזכרו של ראש הישיבה מרן רבי ברוך ויסבקר זצוק"ל, והוראתו המפתיעה של האדמו"ר מאשלג | חדשות אנ"ש בהגשת נתי קאליש

צילום: צילום מסך: שיא לייב
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נפתח עם הבשורה הטובה והמרגשת שעם ישראל קיבל השבוע, בלילה שבין ראשון לשני, על שחרורם של שני חטופים יהודים שחולצו מרפיח. מרבית השיח סביב הנושא המבצע הבלתי רגיל עצמו, שהוכיח שבסיעתא דשמיא אפשר גם לבצע מבצעים לחילוץ חטופים ולא רק בעסקאות מפוקפקות עם חמאס. אבל, רבים ציינו דווקא אירוע מרגש אחר שאירע בעקבות החילוץ של שני החטופים, שלהם אזרחות ארגנטינאית בנוסף לישראלית, כאשר לכותל המערבי הגיע נשיא ארגנטינה החדש חוויאר מיליי, אוהד העם היהודי, שהתפלל בדמעות שליש להצלחת ישראל, ולשחרור החטופים. בסיומה חידד שוב את תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל. לאחר מכן, נכנס הנשיא באופן ספונטני לריקוד ושירת "עם ישראל חי". הנשיא אוהד ישראל נפגש גם עם מרן הגאון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שהעניק לו את ספרו ילקוט יוסף מתורגם לספרדית, וברכו שיצליח בתפקידו.

כמה ימים קודם לכן נערכה עצרת ענק בכותל המערבי, בעקבות המצב הקשה של עם ישראל, לרפואת הפצועים ולהשבת כל החטופים במהרה. את העצרת הובילו מרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף, ומרן האדמו"ר מגור. רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ', ניגש לאמירת התהילים והסליחות. בסיום העצרת ערך מרן הרב יצחק יוסף ברכת מי שברך לקהל הרבבות שהגיעו מכל קצוות הארץ.

היכלי הישיבות

בראש חודש אדר, שלח הראשון לציון מכתב לבני הישיבות ואברכי הכוללים בו קרא להתחזק בלימוד בזמן חורף של שנה מעוברת ולא להרפות בלימוד בסוף הזמן: "עלינו לקדש שם שמים ולהגביר את קול יעקב" כתב מרן.

ביום ראשון בערב התקיימה בישיבת בית מתיתהו, עצרת המספד המרכזית לזכרו של מרן רבי ברוך ויסבקר ראש הישיבה, עם סיום ימי השבעה. מרן הגאון רבי מאיר צבי ברגמן הגיע להספידו ואמר: "ראש הישיבה הסתכל על העולם שהכל זה הבל ורעות רוח"; "ראש הישיבה זכה להעמיד תלמידים כי הוא ידע מה זה להיות תלמיד לרב". בנו ראש הישיבה הגאון רבי צבי ויסבקר דיבר בהספד על עשרות שנות תורה, ועל ההשקעה של אביו בישיבה. מרן המשגיח רבי דן סגל חיזק את הבחורים להמשיך ולהתעלות בתורה ותפילה ביתר שאת, בפרט בזמן הקשה בו נמצא עם ישראל.

ביום שני הגיע ראש הישיבה החדש הגאון רבי צבי ויסבקר למסור את השיעור כללי הראשון בבית מתתיהו. בני הישיבה קבלו את פניו בשירת 'לאורו ניסע ונלך עד כי לבדו ימלוך מלך'.

השבוע נערך במעונו של ראש הישיבה מרן הגאון רבי דב לנדו שליט"א מעמד סיום חלק ג' במשנה ברורה, לתלמידי ישיבת ארחות תורה בהשתתפות ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב דיסקין. מרן רבי דב לנדו דיבר על חשיבות לימוד הלכות שבת ואמר: "כדאי להתמקד יותר בהלכה למעשה, ובמה שאתם לומדים אתם מצילים את עם ישראל".

ביום שני התקיימה שמחת הברית לבן נינו של ראש ישיבת פוניבז מרן הגאון רבי בערל פוברסקי, נין לבנו הגאון רבי ירוחם פוברסקי, נכד לחתנו הגאון רבי יצחק זאב פיינשטיין ראש ישיבת נר זרח.

בישיבת פוניבז' נפרדו בליל שישי מהגאון העילוי רבי אהרן יהושע צוקר זצ"ל, בדיוק 20 שנה לאחר פטירת חמיו ראש ישיבת סלבודקא מרן רבי ברוך רוזנברג. הלוויתו יצאה מהישיבה לעבר בית החיים פוניבז.

חצרות הקודש

ביום ראשון חל יום היארצייט של מרן הבית ישראל מגור, הרבי לא עלה לציונו שבמערת גור בהר הזיתים עקב המצב הביטחוני.

היום בצהרים ערך מרן האדמו"ר מבויאן את הטיש לרגל היארצייט של סבו האדמו"ר מבויאן רבי מרדכי שלמה פרידמן. מוקדם יותר הבוקר על מרן האדמו"ר לציון בהר הזיתים.

מרן האדמו"ר מויז'ניץ שב בערב שבת מביקור של שבועיים בארצות הברית לארץ ישראל. כשהיה על המטוס ניגש האדמו"ר לתפילת מנחה לרגל יום היא"צ של אימו הרבנית הצדקנית מרת לאה אסתר ע"ה.

האדמו"ר מזוויעהל יצא למסע למקומות הקדושים, עם חסידיו לרגל חתונת ביתו. בליל שישי הגיע האדמור עם החסידים למירון וערך שם טיש לרגל היארצייט של זקנו רבי מרדכי גולדמן האדמו"ר השלישי לבית זוויעהל.

האדמור מבאבוב 45 הגיע השבוע לביקור קצר בישראל לניחום אבלים אצל מקורבו ראש הקהל בבני ברק עקב פטירת רעייתו. האדמו"ר הגיע במהלך הביקור בארץ לשאת תפילה בכותל המערבי. האדמו"ר הגיע גם לביקור במעונו של מרן האדמו"ר מבעלזא בירושלים.

האדמו"ר מראחוב עבר השבוע אירוע לבבי ופונה לטיפול רפואי בבית החולים לניאדו בנתניה. שמו לתפילה רבי יחיאל מאיר בן רעכיל לרפואה שלימה.

השבוע התקיימה שמחת נישואי בנו של האדמו"ר משומרי אמונים עם נכדת האדמו"ר מאוז'רוב. אדמורי"ם רבנים וחסידים רבים באו להשתתף בשמחה.

האדמו"ר מאשלג הורה במפתיע לחסידיו בשבת האחרונה, בעקבות המצב הקשה השורר בארץ הקדוש שהולכת להיות סכנה גדולה והם חייבים לעזוב את הארץ מיידית. כמה מהחסידים כבר עזבו את הארץ והם שוהים במתחם בהונגריה, הרבי הדגיש שהוא מפחד מהחודש הקרוב כיוון שהמצב במדינה נמצא על סיר לחץ. הרבי סיפר כי אביו בא אליו בחלום ולכן גמלה בליבו ההחלטה לעבור לעת עתה מהארץ כי "את הארץ כידוע לא עוזבים לתמיד ובעזרת ה' הקב"ה יעזור שיהיה טוב ויכולו לחזור".

ביום חמישי התקיימה ההילולא הרביעית של האדמו"ר מקליוולנד, בראשות בנו ממלא מקומו, בהשתתפות האדמו"ר רבי דוד חנניה פינטו שליט"א ורבני העיר רעננה בבית המדרש של החסידות ברעננה. האדמו"ר עלה עם חסידיו לציון בהר הזיתים.

ביום שני לפני הצהריים, כונני הצלה הוזעקו לביתו של הדיין הגאון הגדול רבי יעקב ישראל פוזן מגדולי תלמידי החזון איש ומרבני הקהילה החרדית בזכרון יעקב, לאחר שחש ברע ואיבד את הכרתו. הכוננים ביצעו פעולות החייאה מתקדמות, אך למרבה הצער למרות מאמצי ההחייאה המרובים הדיין הצדיק השיב את נשמתו ליוצרה והוא בן 90. הלויתו יצאה מבית המדרש לדרמן בראשות גדולי ישראל ותלמידי ה'חזון איש' זצ"ל לבית החיים פונוביז.

האזינו



0 תגובות